tisdag 26 maj 2009

Stockholm - Mariehamn med Cinderella genom en fantastisk skärgård

Pappsen laddar inför en kryssning med Cinderella, det han inte tala om var att det var en lyxkryssning .. det fick jag upptäcka själv.

Jag har faktiskt åkt båt förut och stor båt men jag hade nog glömt bort hur kul det är.

Det visade sig att pappsen bokat den näst lyxigaste sviten på hela båten( det finns en till med bastu). Två rum - sovrum och vardagsrum, tre jätte fönster just under bryggan med utsikt i båtens färdriktning, två toaletter - en med dusch, en jätte tv, välfyllt kylskåp, färsk frukt samt lyxfrukost.

Sviten var totalt knäpptyst. Utsikten fantastisk. Pappsen gillade tv:n och jag flyttade in i fönstren.



Ca 55 kvm stor svit .. Saknades ingenting. Jo en sak .. ;)


Färska blommor ..

Lyx, lyx, lyx .. är jag värd det?

Resan ut sken solen och skvallrade om en icke för mig utforskad skärgård som var helt storlagen.

Ja så blev det natt. Det kuliga var att jag hade räknat ut hur lång resan var bara för att jag dagen efter skulle hinna lagomt hem till Hälsingland för nattpass. När jag kom tillbaka efter en blöt fest med trevliga Ludvika bor så stod jag länge vid fönstret och funderade varför vi inte kommit fram till Mariehamn trots 9 timmars resa. Det enda jag såg var öppet hav. Jag fick somna med hemligheten.



Men jag hann bara vakna för att inse att det beror ju faktiskt på tax free och spritförsäljning får bara ske utanför hamn. Ho ho .. vad dum jag är!!

Sonen skickar en MMS fråga till sin haj mor ..

Här hade jag kunnat sitta hur lääänge som helst ..

Njutbart ..



Lyxfrukost .. man fick välja om den skulle intas i sviten eller i första klass frukostbuffé.


Pappsen kan allt ..


Så var vi i land ..


1 kommentar:

akajos sa...

Det är kul att resa :-)