lördag 9 februari 2008

En ande i mörkret




Dr. & the Medics - Spirit in the sky
ljuva 70 tal.


Ligger i sängen i becksvarta mörkret och viftar på tårna. Mobilen är en himla kulig uppfinning. Tänker så här innan jag somnar (typ 04:00) att det är bäst att checka av Stockholms nattpuls. Och mycket riktigt ligger inte min underbara söta i sängen utan istället står hon på T-centralen och har missat pendeln till Barkaby och det går en serievåldtäktsman lös i Stockholm!!

Först har hon åkt med T-banan och missat och kliva av på T-Centralen för att hon satt i ett sånt trevligt samtal. Så hon får vända om och åka tillbaka och då har pendeln gått sin sista tur.

Plan två startar, mätta en hungrig mage i jakten på en busshållplats. Efter inhandlat jätte skrov så inser min söta att Vasagatan är lång och det finns inte en tillstymmelse på en busshållplats. Gud hjälp!!

Plan tre, hon bestämmer sig för att ta en taxi. Hittar tre taxikillar som ger ett bud på 500 riksdaler. Oh shit!! Dom är inte ens trevlig och försöker inte ens berätta var busshållplatsen är för henne. Men så hokus pokus krockar hon med en väktare som pekar ut platsen alldeles intill.

Hon kliver på bussen och vi diskuterar självförsvar.. Men mamma säger hon du behöver inte vara orolig jag kan försvara mig och jag tror henne. Ett är då säkert att den stackars serievåldtäktsmannen skulle jag inte vilja se då han blivit kastrerad.

Inga kommentarer: