söndag 24 februari 2008

Vad betyder fem kvart?

Laleh - Han tuggar kex (med Stefan Sundström)






JO..

Sitter i ett halvljust sovrum och ser solens varma strålar komma in genom storrummets fönster och spegla sig i golvet på min kind. Lyssnar på tonerna från Laleh och Stefan Sundström.. det är bara hur vackert som helst. Är grymt nyfiken på Laleh och lyssnar igenom hennes musk på hemsidan, beställer hennes två album.
Idag känner mig riktigt glad. Det var kul igår. En av dom roliga sakerna var att vi satt vid ett bord för ca 10 personer. Men bara vi tre satt med stolarna vända åt vänster från bordet liknande ett tåg med vagnar.. för att kunna se scenen så bra.
Ibland satt jag längst bak, ibland i mitten och ibland längst fram.. Och tåget det tuffade på.. likaså orden som var som budbärare som kom från någon längst bak för att fortplanta sig framåt och sen vända om bakåt igen.

Idag känner jag mig fri. Fri att göra precis som jag vill. Jag har kapat de sista sårbara banden, mina egna bojor. Jag känner mitt eget värde och hur dum jag varit som lurat mig själv så lång tid. Jag känner mig också rik därför att jag har, därför att du kan.. Ler och känner en värme inombords. Jag känner kärleken till livet. Det är viktigt för mig.

Vad hinner man på fem kvart? Jo blöta själen i sin blogg, vakna i stillhet med sina tankar, dricka kaffe, äta, duscha för att sen bege sig iväg på nytt arbetspass.

Vad har jag då redan gjort denna morgon. Vaknat och legat och funderat på det jag la ut i min blogg i natt. Klivit upp och gått ut en sväng i den varma solen. Släppt ut de små liven och med kärleksfull blick studerat hur underbara dom är. Traskat i ishalkan med mina slitna träskor.. i vattenpölar.. nu är det vår.. !! Gått in och startat min blogg och gått igenom materialet, lagt till lite i nattens inlägg (så får man väl inte göra?), läst andras med nyfikenhet och glädje som vanligt, lagt in nya inlägg (morgonstund är guld värd, tankarna är som renast då), andats djupt och behagfullt..

En underbar dag i min lilla värld



Inga kommentarer: