fredag 8 februari 2008

Jag ser det jag tror att jag ser men jag ser fel

Sömndrucket raglar jag ur sängen och tror att klockan är sen kväll. Går till ytterdörren, och släpper in och ut små tassar.. sneglar på köksklockan i förbifarten som visar 22:00 (tror jag). Minns att jag var dödens trött innan jag somnade på en halv minut. Letar mobilen och hittar den till slut i sängen. Vad den nu gör där? Sätter mig på sängkanten. Har tre missade samtal.. men som vanligt är ljudet avstängt. Alarmet jag ställde har jag däremot inte hört. Konstigt och ovanligt? Tänker att jag kan vara uppe och filosofera en stund, har ju ändå sovmorgon imorgon. Slår mig ner vid datorn med en kopp varm te, går in på min döende blogg som snart ingen orkar läsa och ser att ingen har försökt glädja mig med en kulig lista på uppryckning. Ser plötsligt att klockan är 03:00.. Oh jisses!! Jag har alltså sovit i många timmar, närmare 8. Hm .. det var lika bra det. Tänk att jag ofta ser så fel på köksklockan, åtminstone på natten, det är inte första gången jag blir lurad.

Inga kommentarer: