fredag 29 februari 2008

Så kom han äntligen hem

Kastade mig ur sängen i fleecebyxorna ut till bilen 04:15.. (ingen är ju vaken vid den tiden, inte ens jag). Siktet var inställt på Bollnäs tågstation.
Det hade snöat massor under natten, totalt kritvitt och ett tjockt lager oplogad snö täckte i princip allt.. och tidvis var jag i diket men framåt tog jag mig.
Skulle vara skit kulig och spela in den älskade hemvändande sonen.

Urtrött sköter jag ratten, växelspaken, gasen och mobilen.. (tror jag la in backen, lyssna på ljudet, o då kom jag av mig)..




Sen händer följande.. svänger för tidigt och är nästan på trottoaren.. (ingen väg el gata syns ju ändå)..
Börjar fnissa på slutet där sonen står ovetande och undrar varför modern pressar fram bilen runt trottoarkanten trots att hon bli utputtad hela tiden..

Inga kommentarer: