fredag 15 februari 2008

I slemträsket

Dom var många som satt där och gnuggade sina feta händer, saliven dreglade utför deras skitiga anleten och deras magar guppade i takt.
Idag ska jag fånga den.
Idag är den stora dagen då jag lägger in den stora attacken och får mitt efterlängtade byte.

Någon frågade hur gör du för att vinna ?

-"Ja jag kan fisa och även rapa högre än alla andra feta stora slemmisar härinne och därför är jag mest poppis"

Någon annan svarade
-"Ja jag kan ingen motstå för jag har det största gapet och dom vassaste klorna och ingen slinker förbi mig"

En tredje vaknade till i sin rosslande slummer och bullrar ut
-Hörrö ni ni!! jag kan ingen slå, jag har den största av dom alla och min fångst kan ingen mäta sig med"

Alla tittade ner på hans stora bula och sen upp i hans självbelåtna ansikte av ren skär avundsjuka.

Knack knack!!
Plötsligt öppnas dörren..


In kommer hon med små lätta steg och tittade med stora ögon på dom alla

-"Det var inte det jag sökte, det var något helt annat"

Det gick en susning genom salen..
Alla förstod vad hon menade.
Alla tappade hakan och kände hur fåfängan fick sig en törn.

Inga kommentarer: