fredag 22 februari 2008

Ett vänskapligt kärleksfullt brev

Det kom ett brev igår.
Som jag läste och läste. Det var välskrivet och tydligt.
Först blev jag ledsen och grät en skvätt, kanske var det självömkan eller kanske var det en dröm som dog, men sen insåg jag klokheten och vänskapen i orden. Brevet siade om ett förtroende.

Ja.. jag säger bara ja. Jag behöver dig!
Jag har inget att förlora snarare att vinna, detsamma för dig.
Jag har svårt att se livet utan denna vänskap, det skulle bli hemskt tomt.

Jag gläds med dig och dina framgångar som jag alltid känt att du gjort detsamma för mig. För det är du mästare på. Men framför allt är det din individualism som berör, som hänför, som gör mig glad, som får mig att skratta..
Och det är starkt, det vill jag inte vara utan.

Ja varför göra saker svårt när man kan göra det enkelt, känn ingen press jag trivs åndå.

2 kommentarer:

Anonym sa...

låter som ett spännande brev, en spännande vänskap...

Kaka sa...

Mmm.. en tiktigt spännande!