måndag 11 februari 2008

I min sprudlande själ bara elände

Så illa är det nog inte, möjligtvis i huvudet..
Jag har nyligen varit sjuk och är det igen!! Feber och matt, spränghuvudvärk som kommer och går. Och innan jag blir sjuk blir jag dämpad, seg och trött och fattar först inte vad kroppen signalerar.

Jag sov rätt så bra torsdag till fredag innan jag åkte och arbetade fredagskväll. Sov onormalt mycket (skulle ha insett då att något inte var riktigt bra). Jag måste alltså överbevisas. Hela lördagen var som ett töcken av seghet innan jag kom till skott.

Kom hem igår med 38,3 i temp (undra vad jag hade innan jag åkte iväg) och det är väl egentligen inte så hög feber men jag blir liggande och sover i massor. Nu ska jag lyssna på min kropp som värker i varenda muskel och led och benen är som sillar igen!!

I fjol i februari minns jag att jag hade 40 grader i 3 dygn och då var jag jätte sjuk men sen blev jag också frisk, febern tog död på allt. Låg temp betyder att immunförsvaret bara segar sig fram. Bättre att vara riktigt sjuk med hög feber så man blir frisk någon gång.

Men när jag tänker tillbaka så har jag sovit och sovit sen december och det är inte likt mig. Vintertrötthet brukar jag inte drabbas av och har alltid lidit med dom som drabbats av det. För jag har alltid fått den känslan att dom blir slavar under trötthet som inte går kontrollera.

Inga kommentarer: