onsdag 13 februari 2008

Zick zack mönstrad dataskärm som trollar med orden

För många år sen.. när jag var i 30 års åldern då kunde jag vid enstaka gånger få en migrän som inte gav huvudvärk. Den gav synfenomen såsom spegelskärvor i synfältet som även delvis försvann. Den kunde vara ca 30-45 minuter. Den kom tillbaka för en tid sen men var lite förändrad då, den gav zick zack mönster i regnbågens alla färger, hände två ggr, antagligen bara för att det var lite för mycket då.

Och stackars Mamma Mu idag.. hon fick likadant. Det är ett elände och vad gör man om man sitter vid en data skärm och MÅSTE skriva? Det var synd om henne som försökte titta förbi mönstret. Men tyvärr så går det inte.

Och sen hinner jag bara hem och har just börjat skriva i min blogg.. då jag får likadant IGEN! Undra om den är smittosam..Mamma Mu kan du svara på det? Är det därför min blogg ser ut så här?




Migrän med aura

"Hos var sjunde person med migrän föregås huvudvärken av typiska symtom, som vanligen varar femton till tjugo minuter, ibland upp till en timme. Det vanligaste är synfenomen, som exempelvis ett växande tomt hål i synfältet, suddiga dallrande synintryck, zick-zack mönster, blixtfenomen, avsmalnande kikarsiktesyn, flimmer för ögonen, dubbelseende med mera"

2 kommentarer:

Chica sa...

Ja Kaka, du vet hur läget är med zick-zack-mönster och huvudvärk och mer därtill.
Om det hände en gång i månaden vore det ju ingen match.
Men som alltid får man tänka positivt - Det lär ju sluta någon gång.

Kaka sa...

Vi får kämpa positivt ..