fredag 22 februari 2008

En dag av lycka

Vilken underbar dag. Jag hann allt efter att ha prioriterat. Vi har haft så trevligt. Ätit min underbara fisk soppa med tiger räkor, Alfta bröd och Västerbottensost. Surrat och surrat. Delat presenter och hon blev faktiskt jätte glad över den fina skål hon fick som tack för en jätte tjänst hon gjort mig.

Två kungspudlar har jag fått dela sällskap med, Maja och Norton. Dom är bara hur ljuvliga som helst. Mina djur var som bortblåsta i stort sett hela dagen. Konstigt, näe. Vi hann ut en liten sväng mot åkrarna, ishalkan var enorm, solen och vinden lika så. Det här är en sådan dag som stärker själen. Jag är lycklig och mår gott.

Nu kan jag slå mig till ro och återgå till mitt eremit liv åtminstone fram till nästa helg då det blir kalas hela helgen, får storfrämmande från norr, sonen kommer hem och vi slår ihop våra fisk födelsedagar så då blir det mkt haj tårta.

Inga kommentarer: