tisdag 12 februari 2008

I huvudet på en idiot

Ja det är jag det och i mitt huvud är det tomt..
Det ploppar upp ord och tankar men sen är det förskräckligt tomt i mitt lilla huvud.
Jag befinner mig antingen bakom eller framför något men inte i.
Och det stör mig..
I mina texter kan man mäta min temperatur i själen, tror jag.
För jag är alldeles för naken.
Jag vill inte gömma mig i alla barriärer utan jag vill leva mitt i smärtan eller lyckan eller någonstans mitt i mellan.
Just nu är jag i smärtan .. smärtan efter vad?
Det vet jag inte eller så vågar jag inte skvallra.
Det viktiga är att jag lever i smärtan av något.
Det är det väsentliga.
Och det gör ont, riktigt ont, smärtan tyder på förlust av något.
Riktigt vad det är går inte beskriva.
Kanske är det kärlek, kanske är det kärlek till livet i största allmänhet, kanske är det självvald ensamhet, kanske är det en känsla av meningslöshet som beror på tristess, kanske är jag under stimulerad.. ja så är det nog!
Och jag tänker inte göra något åt saken överhuvudtaget, utan jag tänker låta tiden ha sin gång. För en dag kommer jag att vakna och inse att nu får det vara nog på självömkan men fram till dess så ska jag lida.
Och i mitt huvud finns bara idiotiii... jag är en sinnesslö individ.

Inga kommentarer: