torsdag 21 februari 2008

Tillfälligt avbrott i min vila

Idag är en sådan dag att jag ska utföra under, och då menar jag under!!
Ex var förbi för någon dag sen och drog en liten enkel mening om min tillvaro, sen kom ett sms .. "Har du städat?"
Jag ska ha besök imorgon och det sporrar mig till handling.
Idag ska jag städa !!

Och det innebär inte att dammsuga och torka damm och golv..
Näe då.. Då börjar jag med att plocka ut allt ur alla skåp och lådor, sortera, damma, strukturera, det ena avlöser det andra och så fortsätter det .. bla blaabla..
Och till slut innan kvällen når midnatt så sitter jag där och har fortfarande dammsugningen kvar och våttorkningen. Det är så typiskt mig. Men kommer jag så långt kan jag säga att då är det kliniskt rent här och man kan nog utföra operationer i mina sterila rum (som just nu är värre än den största soptipp).

Men sen tänker jag återgå till mitt totala eremit liv och fortsätta sova och sova (ibland blogga ofta) tills ett under sker som tex:

-Att min riddare har dammat av den förbannade vita springaren och håller på slå in dörren
eller
-Kakan kommer till insikt och inser att livet i det lilla är värt så mycket mer än det stora
eller
-Någon skickar mig en mille eller så.. så att jag kan dra igång mina projekt.
eller
-Hon vaknar och inser att det är sommar, varmt och soligt, hon kliver upp kastar av sig sockarna så tårna få spritta nakna och lungorna får andas hägring
eller
-Hon slår bakut, säljer huset och bilen, tar en enkel och blir missionär i ett annat land där hon behövs

Vad tror du.. ??

2 kommentarer:

Anonym sa...

lycka till med städningen !!!

det kan ju vara ganske roligt :)

Kaka sa...

Kliar mig i huvudet och undrar vem denne budbärare är.. ?
Försöker le i röran men det blir en grimas ;((