onsdag 12 mars 2008

Det blev en efterlängtad pojke


Bubbas
22 år

Hipp hipp ..

Hurra
Hurra
Hurra!!

Till min älskade Japan inspirerande son.. YUI



Vi tar berättelsen igen.. Det var den 11/3 1986, något ovanligt hände plötsligt denna morgon, vattnet gick, din pappa sov, jag duschade och packade, väckte din far som såg något förvirrad ut, hojtade till Sasja nu kommer bäbä, hennes öron stod rakt upp, hon var en given passagerare i bilen där bak, vi körde de 9 milen till Umeå, pappa hade lite bråttom och parkerade i ett buskage, väl inne på BB så blev väntan lång, likaså smärtorna, pappa hann ut till Sasja och dom åkte på korvkiosk och fick varsin korvbricka vid två tillfällen, sen kom du i alla fall ut efter 1,5 dygn, ungefär vid 18 tiden den 12/3, jag var så säker på att du var en flicka, så när jag såg könet så sa jag förvånat en POJKE !! Ack så stolt fader som stod bredvid. Ja.. sen åkte den slitne fadern och Sasja hem och du o jag blev kvar en vecka. Du var det vackraste jag sett. Du var dessutom ett mycket harmoniskt barn. När det äntligen var dags att åka hem, vet du vem som var stoltast? Jo det var Sasja, hon som väntat och väntat på att bäbä skulle komma ut. Hon satt där bredvid dig och mig med så söta ögon och bara tittade och tittade. Sen vek hon inte från varken din eller din systers sida en enda gång i hela sitt liv. Vid den här tiden hade just vår statsminister Olof Palme blivit mördad, Sverige hade landssorg. Inom några veckor hände nästa svåra tragedi - härdsmältan i Tjernobyl. Inga kossor fick gå ute på grönbete den sommaren och älgköttet kasserade vi på hösten. Du var bara en liten bebis som låg där ovetande i din vagn ute på våra promenader i det lömska gröna. Nu är du en stor kille, 22 år idag, jag var nyfyllda 24 när du kom.. puss..








Yui - Tokyo - kewego
Yui - Tokyo - kewego

1 kommentar:

Anonym sa...

Ojoj, Tackar.