lördag 15 mars 2008

HEJA GULDBYN!!

Via sms får jag veta...
Nu när klockan är 15:14 är ställningen 3-1 till Edsbyn. Heja!
EN MINUT SENARE ÄR STÄLLNINGEN 5-1 ::::::::::
Låter farligt för Sandviken.
Startar tv:n..
Efter 47 minuter är ställningen 7-2 TILL EDSBYYYN....
9-2 efter 62 minuter...
Oj oj oj ..
10-2 efter 64 minuter... !!
Svettas...
Jaaaa...!!!
Hinner inte lämna tv:n, jag som skulle vara i Edsbyn 15:00..
I mobilen hör jag vilken stämning det är på Röda Bonden..
Det är nästan omöjligt att uppbåda en biljett dit ikväll.. men jag får tag i ägaren som är i Uppsala och där är det hög stämning!!
Biljetten är kirrad.
Det finns nog inte så många som är nykter i Edsbyn idag.
Sport och alkohol...
F-n jag har ju sett fel.. (det är inte så lätt)
Varje gång det hurras på tv:n så har ju faktiskt Sandviken gjort mål.
(jag springer ju och gör allting annat också)

11-6 till Edsbyn efter 84 minuter.. Oh gisses!

Ljusnan måste ha skrivit fel...
10-6 ?? när det blev 11-6!! (när jag kollar igen har de justerat)

Grattis grattis Guldbyn..

2 kommentarer:

Anonym sa...

kan bara säga att stämningen på röda bonen var enorm. jag gissar att de som inte kunde ta sig till uppsala var där. bara att säja grattis till byn och det blir säkert ett riktigt guld-firande in byn i kväll.. hurra hurra...bönder från byn

Kaka sa...

Ja HURRA HURRA HURRA för Guldbyn..
Till sitt femte raka SM Guld!!
Kanooon..