måndag 31 mars 2008

Det här tror jag inte du har lyckats med

Kan nästan skratta åt det jag just ställt till med.
Jag visste precis vad jag skulle göra ikväll.
Ändå kom jag hem från arbetet, åt min mat och stöp i säng.
Skulle bara sova en stund.
Någonstans minns jag att det ringde i en telefon men jag tog mig inte ur sängen.
Istället sov jag djupt vidare.
Vaknade till lite lätt just före 21 tiden.
Tänkte det är bäst jag kliver upp och nattar huset.

Och då kom jag på det.

Jag hade just missat den årliga revisionen/bokslutet med 2,5 timma hos min granne.
Kallsvettades och visste inte om jag skulle grina eller skratta då jag ringde upp och sa nyvaket att jag försovit mig.
-Ingen fara på torpet, kom nu så går vi igenom allt igen sa vår luttrade kassör.
Pinsamt, pinsamt, pinsamt..



2 kommentarer:

Anonym sa...

Yrsnöret!

Jag tror nästan att helgens äventyr har gjort dig lite flokig He he he Du har nog varit mera klar i knoppen om du varit med mig och Välta huset. ses på jobbet imorgon om du kommer ihåg att du ska dit vill säga ha ha ha kramar på dig
Maggan

Kaka sa...

Ja du Maggan..
Eftersom det är bara några timmar kvar tills jag ska vara där igen så borde jag komma ihåg det.. hehe