onsdag 12 mars 2008

Här kommer ett svar på trevlige Brunos kommentar angående min kravlista på jakt efter en man

Hehe.. Min kravlista på jakt efter en man är rätt specifik och udda, därför den kommer ur en dröm och längtan. Den är skriven av en känsla och är väldigt individuell. Den är överdriven och omöjlig att uppnå. Kanske just därför för att den är så speciell, kanske just därför jag vunnit några få underbara människors förtroende som blivit min goda vänner. Mitt mål var inte kvantitet utan kvalitet.

Jag är gammal nog att vara mormor åt min mormor i mitt sinne. Jag är gammal nog att veta hur en relation fungerar. Jag har haft två långa förhållanden som jag sått och skördat och som inneburit allt. Men för det så är jag inte en mästare. Det blir man aldrig. Därför ser min kravlista ut som den gör nu. Jag behöver pröva något nytt. Jag behöver inte göra om allt en gång till. Jag behöver vingar och frihet, jag behöver ögonblick som är oplanerade, jag behöver en själsfrände. Den som kan leva upp till den och fånga mitt hjärta han har fångat mig. Kravlistan ska inte tolkas ordagrant, det är personen som försöker med sin individualism som blir den som förlöser min längtan.

Jag vill gå bredvid min älskade och utforska världen. Kompromisser och potentiella konflikter har jag inte längre tid med. Visst existerar dom men jag tänker inte bjuda in dom. Nu handlar det om att leva livet med ödmjukhet och se glädjen i det lilla och i det stora. Den tiden är förbi när allt vägdes i en vågskål. Jag är någon annanstans i livet. Tack Bruno för din kommentar, jag hoppas du fick ut något av svaret. Har du nya ideér så dela med dig.. eller har du en man på lut åt mig så be honom skriva .. hehe!!

Inga kommentarer: