onsdag 26 mars 2008

Vad drömmer du?

Jag älskar mina drömmar.
I dom kan man bo.
Vad skulle jag göra utan dom när verkligheten är fattig och livet tomt.
Jag längtar precis som när jag var ett litet barn eller tonåring.
Alla drömmar finns kvar.
Jag blir arg då jag förstår att jag vävts fast mer och mer i ett system som kallas samhälle.
Friheten har sitt pris.
Att bryta upp betyder så mycket men.
Det sliter och drar i mitt inre.
Jag längtar efter att utforska med ett barns nyfikna ögon.
Jag vill bege mig innan jag kvävs.
Men när jag tänker efter så kommer jag nog alltid att ha luft.
Jag kommer att överleva utan börja om.
Jag är rik.
Jag har mina drömmar.
En dag vet jag att de blir sanna.
En dag tar jag det djupa andetaget och friheten ger mig vingar..

Vad drömmer du, vad är din längtan?

Inga kommentarer: