onsdag 5 mars 2008

Tror du på detta

Mina rara djur har alla fått rent och fint idag. Alla klor klippta på dom som har klor. Pälsen kammad på dom som har päls. Dom som går gosa med har fått massor av kärlek.

Mina ögonstenar går varken kamma eller gosa med men att se dom friska och glada gör en gott då man skänker dom ett rent hus, en ren foderbänk och rent vatten.

Alla dessa djur skänker mig en kompost som inte går att ringakta och är mycket användbar när det blir sommar. För då gräver jag ner allt i jorden så att alla växter blir lyckliga och jorden likaså.

Men mina små niner mår inte så bra upptäckte jag idag. Jag tror helt klart på att det är ett kost problem. Så nu får dom vatten som kommer att innehålla en längre tid några korn askorbinsyra i för att rensa urinvägar och någon sked raps olja för att smörja tarmar.

Det är så lätt att man ger dom för mycket torrfoder men när det är kallt så tänker man att dom behöver det förutom fri tillgång till hö och annat. Så nu får vi se om det var så enkelt eller om dom nu börjar vara så gamla att det kanske är dags och kila vidare.

Inga kommentarer: