lördag 1 mars 2008

Heartache


Heartache

Smärtan vet jag kommer att förgöra mig.

Men det är där jag trivs och det är där jag ska vara.

Jag kommer att stå där igen och förundras över din gestalt, ditt leende och jag kommer att drunkna i sina pärlemor ögon.

Din individualism har inga gränser, jag beundrar ditt mod och din klokhet.

Jag kommer att se dig ögonen och du kommer att se det du redan vet.

Du läser mina tankar och du ger mig stöd, om och om igen.

Jag vet att jag måste lägga min hand på din håriga bringa, dra den sakta genom ditt hår, känna din varma hud.

Sätta nosen mot din hals, lukta och insupa dig som jag så länge längtat efter att få göra.

Jag kommer att höra din röst och ditt blyga skratt.

Jag kommer att hålla 0m dig hårt och länge, för nu blir det nog sista gången.

Som jag väntat på hur länge som helst.

Som jag redan varit med om sista gången, igen och igen.

Som redan är bortlovad.

Men jag kommer att stå där beredd.

För jag vill inte gå miste om den stundens värme och lycka.

Stunden med dig.

Jag vill inte gå miste om den smärta som jag kommer att känna sen.

Det är den som får mig att leva.

2008 03 01



Inga kommentarer: