söndag 9 mars 2008

Jag vet att jag är snurrig och inte lite heller

Jag har hamnat i ett dilemma. Jag har fel dag varje dag. Tur att jag inte går i kyrkan regelbundet för då skulle väl sitta där på högmässa en måndag kl 11:00 och undra varför det kommit så lite folk.

När jag stängde ner och överflyttade vårt arbete till annat län häromnatten så lovade jag stort men höll litet. Morgonen därpå sa det PLING i huvudet och jag stirrade med vettskrämda ögon rakt upp i taket kl 08:00 trots sovmorgon. Kastar mig ur sängen på telefonen .. Ringer min kollega.


-Blablabla bla blllaaaaa.. forsar de ur mig.

-Ok säger hon, jag fattar ingenting.

-Bla bl bl blaaaaaaa blubb blo bla, jag tar det tydligare.

-Ok nu fattar jag, säger hon.

-Bra, fattar du vad snurrig jag är, hur gick det?

-Det är väl inte fredag idag! utropar hon för att förtydliga det jag just förtydligat..

-Näe just det!! det var det jag just sa...

Till saken hör att det gick bra. Det blev inga stora misstag.

Så kom denna eftermiddag. Min kollega har fått ett dilemma i ett annat län och ber mig om hjälp.

-Bla blablaaaa bluabla, bubblar jag så att hon kan fixa sig igenom problemet.


Hon gör flera försök men stöter på patrull hela tiden.

-Dom säger att det är stängt?

-Va? säger jag och ber henne pröva ett annat nr.

Och då kom den ... den där slanten som ramlade in som fin blank polett .. jag såg den i slow motion hur den kom sakta dalande från himlen och till slut ramlade in på rätt plats..

-Du.. jag ber om ursäkt. Jag har måndag idag, f-låt det är ju söndag. Det är klart att det är stängt.

Inga kommentarer: