måndag 3 mars 2008

Detta är jordens största lyckodag och har alltid varit det



Med ajande mage och svag röst säger hon..
Grattis på födelsedagen!! Hon försöker minnas om hon missat denna dag någon gång men kan inte komma på en enda gång. Under denna dag brukar det hända under.. som gör henne så lycklig. Vad hon kan minnas brukar alltid solen lysa denna dag och det gör den även idag. Takdropp kan man höra utan fönstret. Det enda tråkiga är att hon fick magsjuka och feber igår precis kl 19:00 och inom 20 minuter så krälade hon på alla fyra.. Och idag har det lugnat sig något men hon är totalt utslagen, benklen och matt.. Hon får studera födelsedagen från sängen.
Hon kommer att beskriva dom underbara ting som händer under dagen ..






  • Lilla söta svarta vackra sms under natten ett Grattis i förskott.
  • Ett Grattis sms från sonen till hajjen sen hon just vinkat av honom. Presenten består av träningskort, han förstår sin hajj mor..
  • Ett Grattis sms från södern där hela Malmö sjunger och jublar
  • Grattiskramar från Anita via sms, boken är hur inspirerande som helt och blomman jätte vacker.
  • Fader vår ringer och grattar igen.. blommorna är så vackra!! DVD säger jag tusen tack till igen..
  • Kl:13:20 har det blivit mulet.. aj aj.
  • Och en timma senare kommer och går solen som om den vill säga .. tittut!
  • Lilla söta svarta vackra och Bubbsen ringer igen .. från den stora huvudstaden.. för att berätta att dom ätit kyckling och ska nu slå klorna i en sockerkaka..
  • Från sängen gör jag en sms beställning på Ekströms soppor och Sibylla korv.. måste nog försöka få i mig något innan kvällens slut.. går bara med vatten ännu.
  • Den andra sjuklingen som jag hittade i sin bur ute igår just innan magsjukan slog till har börjat repa sig. Ninen som bor i en låda nedanför min säng har druckit vatten x 2 för en stund sen och det är ett gott tecken. Den kommer nog att överleva.
  • I min feberfrossa så räcker det inte med en braskamin och massa täcken. Har nu på datorn en helskärm med en braskammin som värmer mig så jag slipper frysa.
  • Min chef ringer och grattar och undrar hur det går... ja vad säger man?
  • M o M grattar från Västerbotten.. det värmde.
  • Min kära vännina kommer med soppor och korv som hon skickar in genom fönstret, och med mer blommor.. :O
  • Bubbas ringer, har landat i Luleå.. efter en lång dag för honom.
  • Ätit och det smakade inte ljuvligt.. ännu mer ont i magen. Håller tummarna nu!
  • Pappa ringer..
  • Somnar och sover igen och igen.
  • Ligger och funderar hur det gick till att bli 46 år.. ?? Men i sinnet bara ett barn. Åldersnoja eller inte?





Ja ungefär så förflöt min 46 års dag..
och jag kan trösta mig med att min 50 års dag
blir i alla fall på en Lördag.
Tusen Tack till alla goa vänner!!





PS.... ljudet är från vattenkokaren..




2 kommentarer:

Chica sa...

Hej på dig du lilla krake!
Här kommer ett litet Grattis!
Jag känner med dig då du illa mår.
Hoppas att du får i dig något och blir pigg, frisk och glad.

En liten länk till liten krake:
http://chicacontento.blogspot.com/2008/03/ett-jttegrattis-till-kaka.html

Kaka sa...

Tackar..