onsdag 26 mars 2008

Det kom ett brev och så grät jag ännu mer

På tal om giftermål (som verkar surra i var mans/kvinnas huvud just nu).
Så stod det så här..

(ja ja att jag skulle gift mig med dig, flyttat ut på landet på en gård med lite djur, kanske några stora växthus med ekologisk odling, du skulle pendlat lite till Köpenhamn och jobbat lite inom vården med hutlöst betalt ......)

Jag skrev innan detta brev kom "nu har jag bara ålderdomshemmet o vänta på.."

Nej, du ska inte vänta på hemmet.
Du ska vänta på våren, solen, värmen & en ny underbar man.
Du har ALLA förutsättningar att få ett bra liv. Du har tid till ert förhållande, du är frisk, ser bra ut, klok, trevlig, har livserfarenhet och är i stadiet i livet när du ska skörda & njuta......
Du kan flytta var du vill och du har en enorm frihet att jobba var du vill med din utbildning & ditt jobb!

Han förstår mig, han vet hur jag tänker, han vet hur jag fungerar, han bara vet.
Det är därför jag gråter.
Jag blir så glad!

Inga kommentarer: