onsdag 19 mars 2008

Även en dator kan vara så in i helsicke sjuk

Laddat hem ett antivirusprogram som heter avast och jag hade inget virus på datorn. Det kändes bra! Har varit utan sen jul då datorn formaterades om. Nu kan jag se filmer i min blogg ibland.. men jag kommer fortfarande inte in på några specifika sajter. Herr Johan på nyligen.se är mejlad för att se om det finns något som stör ut min ip adress som verkar fungera som den ska. Sonen funderar på internetuppkopplingen inte fungerar med vissa databaser i USA. Jag kanske skulle ringa och fråga dom.. Jag är i slutänden ganska säker på att något program i datorn inte samarbetar som det ska.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Om en massa processer allokerar större delen av minnet tror jag att det lätt uppstår en del problem.

Ett annat tips är att köra ett program av typen RegCure, vilket syftar på kontroll av registry och att alla program och filer hänger ihop som de skall.

Ett program som "Spyware Doctor with AntiVirus" är mycket bra och det hittar sådant som inte skall finnas på en väl fungerande och säker maskin. Var gång jag kör det programmet hittar den olika hot som kan städas bort.

Kaka sa...

Tack för tipsen .. jag ska framföra dom till geniet!