lördag 15 mars 2008

Det går inte vara ett sovande nyhetsankare

Kom hem från arbetet vid 15:00 igår och somnade..
Vaknade i ett kolsvart hus med en Sart stående på bröstet.
Var säker på att det var mitt i natten men klockan var bara vid 19 tiden.
Eftersom jag missat middagen så var det lika bra att kliva upp.
Jag åkte ner på hemköp och handlade.
Dessutom köpte jag en chips påse och en päroncider.
Chipspåse handlar jag vart femte år.. högst!
Jag kokade lite fisk, lite sallad och sås.
Jag åt och åt.
Sen åt jag chips till jag nästan kräktes.
Sen såg jag på tv om stjärnor och total solförmörkelse ända fram till midnatt.
Sen somnade jag.
Vaknade vid 9 tiden idag.
Satt vid datorn och filosoferade.
Sen köpslog jag med allt jag skulle göra.
Åt lunch och gick i säng vid 11 tiden.
Sov till 14 tiden, klockan visar nu 14:56, om fyra minuter ska jag vara i Edsbyn.
Totalt omöjligt.
Ikväll ska jag umgås och se när alla bönder kommer hem med Bandy laget som kommer att firas i hela Edsbyn.
Kanske jag får ett bra SCOOP!
Ett tips.. !! matchen starta 15:00..





Inga kommentarer: