tisdag 7 oktober 2008

Minnenas Mamma Mia



Äntligen har jag sett filmen Mamma Mia,
i rollerna Maryl Streep, Pierce Brosnan, Colin Firth, Stellan Skarsgård, Julie Walters.




Titta först här ..
Var den 11 juli ett magiskt datum?




Musikalen Mamma Mia såg jag på Cirkus Sthlm nyår 2005 .. Det var som att kliva 34 år bakåt i tiden. Jag fick plötsligt så mycket att tala om, jag minns med tårar i ögonen att vi behövde samlas snart.
I år gjorde vi det ..




Vi har samma drömmar idag





En del söker sina rötter ett helt liv, en del hittar dom till slut och en del slutar lyckligt.



ABBA kom in i mitt liv då jag var 12.
Jag minns fortfarande drömmarna, minnena och hur det började.

Waterloo
Mopeden vi körde vilse med djupt in i skogen
Sökandet efter pappa
Den vänskap vi knöt
Hur man rös av namnet Holger, likaså Bill
När vi tjuvrökte
Alla förbud
Tonårskrisen
Då vi plötsligt blev stora
Somrarna
Skolan
Kärleken
Gnabbet
Kompisarna
Tågluffning genom Paris o Amsterdam
Hur vi formade varandra till personligheter
Alla hemligheter
Hur vi till slut var tvungna att skiljas
Barndomen försvann
För att inse det vi har idag var inte förgäves





I have a dream
a song to sing
to help me cope
with anything
if you see the wonder
of a fairy tale
you can take the future
even if you fail
I believe in angels
something good in
everything I see
I believe in angels
when I know the time
is right for me
I’ll cross the stream
I have a dream

I have a dream
a fantasy
to help me through
reality
and my destination
makes it worth the while
pushing through the darkness
still another mile
I believe in angels
something good in
everything I see
I believe in angels
when I know the time
is right for me
I’ll cross the stream
I have a dream



1 kommentar:

Anonym sa...

den filmen tåls att se flera gånger.

den är jätte bra.