onsdag 8 oktober 2008

Jag har en relation

Jag är glad att jag funnit en hållbar form för mitt stora viktiga intresse. Den formen handlar inte om ibland, den handlar om att leva med den, vi har så att säga en relation, en daglig relation för att den ska överleva.

Ja tänker du vad babblar hon om nu då .. !?!

Jag saknar min relation väldigt mycket eftersom jag inte kan vara aktiv i den just nu. För varje dag som går så kommer vi längre och längre ifrån varandra men samtidigt vet vi om varandra och hur viktiga vi är för varandra. Jag tittar på mig själv, snuvig, eländig och febrig och tänker vilken saknad jag känner efter min relation. Men jag tänker också vad jobbigt det ska bli när vi ska börja vara aktiva igen. Det är nästan så det gör ont i lungorna.

Det jag pratar om är att ha en relation till sin fysiska träning, där man lever som vänner, där man när varandra varje dag. Just orden varje dag är det viktigaste. En sån relationen är den mest hållbara, där man lever med varandra varje dag, inte ibland, då dör den och även konditionen.

En sån relation har jag skapat i år och precis som i alla andra relationer så måste man mötas någonstans. Vi möttes under tvång, svett, blod och tårar som sen visade sig vara mycket hållbart och lyckat. Har du hört maken på en konstigare start !?!

Men så är det och nu har vi en relation som är mycket viktig för välbefinnandet. Vi är överens, vi kämpar ihop och vi delar resultatet av hård träning. Jag mår bra och min relation mår bra. Jag känner lycka, för jag gör min relation lycklig och känner avsaknad och längtan efter min relation då jag är sjuk.

Allt gott !


Inga kommentarer: