tisdag 21 oktober 2008

Jag har slagits med drakar

För att ta mig till landet i Norr, landet som heter Norrland, är jag tvungen att passera de två ståtliga magiska portarna - Veda bron. Efter stigen lurar många faror och många skepnader är inte vad de ser ut och vara. Sägnen säger att det försvunnit många efter denna stig. Men det är bara hörsägen. Den säger också beroende på vad dina syften är kan vara det som avgör.

När jag bestiger kanten av den långa uppfarten kommer Herr vind och Fru regn visar upp sina krafter, med ett dovt olycksbådande muller viskar de i mitt öra:
- Nu ska vi se hur ärliga och starka dina syften är.

Men en liten kaka ger inte upp så lätt. Med bestämda steg och med envist inre beger jag mig mot mitt bestämda mål. Jag utsätts för många svåra prövningar. Herr vind försöker blåsa ned mig i havet som piskar svart och Fru regn hämtar havet och häller det över mig men jag klamrar mig fast vid tanken på det som ska föra mig över, det som är den bärande sanningen. Men den största prövningen är när jag nästan har kommit fram till den sista
porten ..


Vågar du höra mer?





2 kommentarer:

Johan sa...

Jaa, berätta mer :-)

Kaka sa...

Ja, det ska jag ;)