fredag 24 oktober 2008

I soptunnan med dig.

Jag har tagit adjö av min dejtingsida som funnits sen kalla januari 2007. Utan en tår, utan saknad stänger jag ned den och hoppas det är för gott.

Förstår du, den är stängd, borta, finns inte mer, den sidan som kom till i mitt absolut ärligaste tillstånd - då jag inget längre hade att förlora, den var skriven av ett rent hjärta som uttryckte mina drömmar och mål.

Och vad vann jag på den. Du tänker väl, den där löjliga sidan kan väl ingen vinna något på. Jo det ska jag berätta.

Om min självkännedom var god på den tiden så kan man säga att den fick ett rum, ett spelrum att mogna ytterligare på. Att möta människor i sin största sårbarhet som faktiskt kärlek innebär, har varit berikande på gott och ont. Ödmjukheten för livet och dess skeende har visat mig nya vägar, många fler vägar, många fler möjligheter men också har den ökat min gränssättning. Om jag inte då visste vad jag ville då så vet jag det nu. Man kan säga att jag var trångsynt innan. Man lär av varandra.

(Om du klickar på bilden kan du läsa texten).

Vad vann jag mer ..
Jo, jag vann vänner, riktiga vänner, ärliga vänner, jag hittade människor som jag delar något med, som jag tycker väldigt mycket om. Som jag tror kommer att finnas kvar länge. Vi kallar det vänskap som är hållbar.

Jag upptäckte också sidor hos mig själv som jag nonchalerat lång tid. Lusten över det estetiska. Lusten över att sätta ord på känslor, att kunna skriva, men inte logik utan den fria känslan. Den fanns sen lång tid tillbaka inom mig men jag hade inte hittat min stora kanal för att uttrycka den. Varför mitt behov är så stort för det estetiska i min blogg beror på att jag i min professionella yrkesverksamhet bygger så mycket på logik, logiska argument och vetenskapliga (empirism) studier. Jag finner balans i mitt liv genom bloggandet. Du ser kanske bara den ena sidan och tänker "hon måste ju vara helt galen" men du som känner mig och träffar mig i verkligheten ser nog den logiska sidan mycket, mycket mer.

En annan spännande sak som jag upptäckte är att jag är kvinna. Jag måste väl ändå ha vetat det innan men nu så här efteråt så undrar jag om jag verkligen visste det. Min kvinnlighet vaknade med min nätdejting. Vad betyder det egentligen att upptäcka vem man är? För mig innebar det att jag hade nog glömt min kvinnlighet under en mycket lång tid. Jag tror mitt ego vaknade. Helt plötsligt blev det legitimt att låta sig själv blomstra som människa, att plocka fram dom små begären och uppfylla dom, min upplevelse- och bekräftelsevärld berikades igen. En underbar känsla som jag aldrig mer kommer att släppa ifrån mig.

Och till sist kan jag ändå säga, det ni redan vet, jag hittade han mot alla odds, han som väckte mitt hjärta på djupet, som jag är beredd att växa med och som jag har öppnat alla dörrar för. Som låter mig vara den jag är, oslipad och vilt personlig.



Min stora idol o lilla jag ..




4 kommentarer:

Anonym sa...

Vilken fin text

Kaka sa...

Oh .. jag Tackar!!

Anonym sa...

Jo, kakan har många intressanta sidor :-)


Fast, jag tror inte att glasögon, kavaj och slips är nån väg som jag själv tänker slå in på..

Kaka sa...

Vet du vad hjärtat .. det spelar nog ingen roll om du har slips eller inte, du lär ändå bli utan allt.