lördag 11 oktober 2008

Morgontankar

Ligger naken i sängen.
Viftar på tårna.
Ljuset strilar in mellan persiennerna.
Huvudet värker lite, bara lite.
Blundar och tänker.
Hmmm ..
Fattar kompanjonen och öppnar den.
Den är så full med så mycket jambalaja ..
Att det går inte se en enda film.
Får börja med att radera det som man kan säga farväl till.
Och lite till.
Lite till.
Det viktigaste blir kvar.
Sen öpnnar den dörren in till tramset.
Och.
Det finns ingen film som håller, allt blir censurerat.
Förutom snuttar med massor av kul trams.
Och hemligheter.
Som jag just fått höra.
Men jag svär.
Jag vill.
Men jag kan inte.
Redigera.
Vilket program var det nu?
Tar det mer än 5 min?
Jag morrar.
Min mästare kunde ju ha lärt mig det en gång i tiden.
Men han missade det.
Och nu är det försent.
Sur.
Inte riktigt.
Men nästan.
Det är synd på allt material.
Som egentligen.
Går slänga i papperskorgen.
Jag begraver hemligheterna.
Jag gäspar.
Vänder mig om.

Inga kommentarer: