onsdag 22 oktober 2008

Ta ta ta, ta en tabl




När jag hörde låten tänkte jag
"den är bara så talande, den är bara så kanooon".
För den behöver jag spela för dom jag undervisar i om hälsa/sjukdom. Jag önskar att jag hade den som en liten glad trudelutt innan jag svarar ... sjuksköterska.

Jag behöver orden och melodin för att:

  • undervisa i hälsa och sjukdom
  • sjukdom och tillfrisknande är inte lika med en tablett
  • öka förståelse och respekt för medicin
  • sjukdom kan vara hälsa
  • tv reklam är "boll shit"
  • nå fram med symtomlindrande åtgärder
  • förklara att det är inte är vårt snabba industriella samhälle som styr tillfrisknandet
  • att tiden ofta botar med hjälp av den fiffigaste funktionen som kroppen faktiskt har - vårt immunförsvar t ex feber
  • när det vekligen gäller, då medicin behövs, beskriva det och ta hjälp av den
  • framförallt f ö r s t ä r k a mitt budskap



Ännu en Hälsingeprofil som står för det kloka .. (nu var uppkäftig) .. Cecilia Bruce.

Inga kommentarer: