torsdag 25 september 2008

Norrlandsresan, del 4, tjejfest

En riktig tjejfest, för vi förblev tjejer hela denna fantastiska kväll. Tiden backade många år tillbaka, för vi gick ut nian för 30 år sen. Festen varade från klockan 18:00 - 04:00 och blev den kortaste jag varit med om i hela mitt liv, vart tog timmarna vägen?

Vi är barndomsvänner, klasskompisar och vänner. Ibland behöver ett halvt liv gå för att få saker att bero, mogna, så man kan mötas utan .. För vi som alla andra upplevde så mycket glädje och så mycket sorger, men utan dom skulle vi inte vara dom vi är idag.

Den sista sorgen
blev för mig nog
jag begav mig långt bort
och förblev borta
alldeles för länge
på fel grunder

och jag har aldrig ångrat en dag

Och suddiga förblev vi hela festen ..




Det är så underbart att ha 5 olika ämnen och alla pratar i munnen på varandra.





Det var nog klass 4, jag minns det än idag. Det var dags för val av lucia.





Katarina och Botte




AnnCharlotte





AnnCharlotte och Katarina




Nyppe




Botte och Annica




Katarina och Botte




AnnCharlotte och Nyppe





AnnCharlotte




AnnCharlotte, Nyppe och Annica



Ett stort Tack!! till min underbara väninna Nyppe som ordnade denna underbara fest för min skull, så den skulle passa min resa. Och glädjen över att få se alla och umgås länge var stort. Vi gör om det snart. Vi abonnerar en buss till Hälsingland .. he he!

2 kommentarer:

Anonym sa...

He, he - ja, man vet aldrig. vi kommer kanske en vacker dag för det får ju inte gå lika lång tid igen innan vi får träffas igen. Och...lucia fick jag vara året efter och det dög bra. Vilka härliga bilder och vilken tokig, rolig, mysig, trevlig, sen, full fest det blev. /annika
ps.trädgårdstokig - jag försöker iallafall. Kika in på min hemsida.ds

Kaka sa...

Ja ... tokig, rolig, mysig, trevlig, sen, full fest det blev..

Jag njöt från första stund till sista. Dessutom torkade jag kakel, alla jag hittade !!

Nyppe är go.. underbar människa.