torsdag 11 september 2008

Min underbara resa, Turkiet, del 12


Broderskärlek

Så här lyder historien ..

.. Båda herrarna har hörapparat. Det betyder att röstläget kan vara både högt och kärvänligt hos två bröder som ska gå igenom alla livshändelser. Varje morgon vid frukost fick jag alltid en ny version om vem som knackat på dörren för att de skulle sänka ljudvolymen, varje morgon fick jag veta vems fel det var och då erkände ingen utan de skyllde på varandra. Och det bästa av allt var pappas ständiga undersökningar av allt, där ingick även air condition. För enl farbror så var läget kritiskt emellanåt, 16 grader i rummet och 53 ute. Rent instinktivt ordnade jag med ett rum på ett annat plan innan vi åkte.. men jag glömde telefonen och jag ska tillägga, jag njöt varje sekund.

Inga kommentarer: