fredag 19 september 2008

Få se hur smart du är

Kaka är glad. Hon reser.

Om du tänker så här ..

Först var hon där och sen var hon där ..
och sen kom hon dit och sen åkte hon hit ..

Ja, det är skit enkelt.

Var är hon?

Ni ska få lite ledtrådar:
  • Jag har körkortet kvar.
  • Jag har fått flera stora och små kramar.
  • Dom små fingrarna har bakat kladdkaka.
  • Himlen har fortfarande samma färg.
  • Trädens blad är gröna, gula och röda.
  • Det regnade ymnigt igår.
  • Rönnbären är röda och fina.
  • Vyerna storslagna, det är andlöst vackert.
  • Det är högt och lågt och han är lång.
Sen om några timmar kommer det att vara annorlunda
  • Vidderna öppnar sig.
  • Luften är klar.
  • Två stora vattendrag möts.
  • Det blir många kramar och minnen.
  • Vi kommer att prata i munnen på varandra.
  • Rallysporten har sin starka rötter här.
  • Rallyhistorierna kommer att berättas igen, om då vi låg på taket, våra haveri eller då vi gick med seger, oddsen var alltid 1/3 del.
  • Jag kommer att känna mig hemma.
  • Förhoppningsvis har hon körkortet kvar.
Vad heter de två orterna?

4 kommentarer:

Anonym sa...

Det där med körkortet kvar låter väldigt optimistiskt.

Jag gissar på Jönköping och Trollhättan

Kaka sa...

Det var nästan rätt ..

Luleå nu!

Anonym sa...

En till ledtråd:
Den första platsen heter som ett varmt och främmande land.

Snart är kakan tillbaka där..

Kaka sa...

Platsen är dessutom varm men inte främmande ..