torsdag 25 september 2008

Norrlandsresan, del 8, baksmälla i sin yttersta form och nyfikna föräldrar



Så blev det morgon efter den beryktade tjejfesten. Vaknade full med dubbelsyn, min mobil skrek så den var riktigt hes, likaså jag, larmet hade pågått i en timma (under mig), 4 mobilsvar av far, vi skulle åka vidare kl: 08:00, mobilen stod på 08:15.

Ja vad gör man ? .. går o dör eller dör! Suck, kastade mig ur sängen, struntade i det bultande huvudet, hittade tandborsten. Smög tyst in till de sovande och viskade Tack! Bar väskor utför den längsta trappan jag sett, hittade far utanför oförstående på parkeringen ..

Sen vaknade handlingsplanen, väcka Annika för hon ska ju med många mil, som var hos Botte, inget svar, prövade om och om igen, inget svar, vi rullar ut ur samhället, hinner en halv mil, då ringer mobilen ..

-Jag fick väcka Botte för att hitta den ringande mobilen .. säger A.

Till saken hör att Annika har nedsatt hörsel och hörapparat, då vet man inte var ljudet kommer ifrån om övriga sinnen är någon annanstans.

Vi vänder ..

Botte ringde i sin tur Nyppe och undrade om jag hade åkt. Alla fick sin beskärda del. He he ..


Inga kommentarer: