måndag 29 september 2008

Vad ska du göra idag ?

Jag vaknar på ett strålande humör och ska stråla alla jag känner idag. Sss ...
Jag är ledig idag ;))


Det ligger en lista i köket som jag beslutsamt fattar i min hand och börjar läsa ..
  • Betala hö för vinterhalvåret 07-08, ja just det
  • Fixa mer hö
  • Och havre
  • Tvätta bilen ... ler mitt allra grymmaste rovdjurs liknande leende samt visar tänderna
  • Skattemärket ska bäras den långa vägen ända till bilens bakplåt och fästas, en mycket tung börda !! (har försökt i en månad)
  • Ringa Volvo .. Grrr, svider i plånboken redan.
  • Sy och laga.
  • Eftersom jag är dubbelnatur så måste jag göra allt dubbelt innan jag blir nöjd. Blötlade 1,5 kg gula ärtor vid midnatt, (blir 4,5 liter ärtsoppa) och då fick jag en bonus ideé och tappade upp 1 kg bruna bönor ( blir 3 liter bruna bönor) .. NU ska det tas om hand!
  • Ringa min överordnade och planera .. knyter sig redan i maggropen
  • Sen i övrigt tänker jag fortsätta drömma och tänka dom allra mest galnaste ideérna som bara en kaka kan (älskar skådespelet i mitt huvud)

Inga kommentarer: