torsdag 28 februari 2008

Bums till Bums och sagan

Skyndar mig hungrigt in i min blogg och är nyfiken alla nya inlägg. Läser blogg efter blogg och kommer till Bums där jag följer en saga från Mumindalen som är jätte spännande.
Du kan
titta här och sen när du läst klart trycker du på "fortsättning på den här"så får du ett sammanhang.

Idag fick jag en ide när jag läste sagan om lilla My och hennes väntan på hennes glada fiende som är en vårbäck. Lilla My gillar den glada bäckens motstånd som aldrig ger upp eller blir ledsen. Tanken gick till lilla söta vackra som just slängt på luren. Moderns stod där i förtvivlan och tänkte nu ska hon använda sig av bäckens knep. Och den kloka modern gjorde samma försök och kom faktiskt riktigt långt, det blev halvvägs.



Lilla söta vackra är som Lilla My och har samma temperament .. och behöver samma kärleksfulla motstånd!!


Inga kommentarer: