tisdag 12 februari 2008

Vad är sann kärlek och sex?


Att vara förälskad eller uppleva sann kärlek är en stor grad skillnad. Det börjar med förälskelsen som kanske växer till sig och övergår till kärlek eller så kraschar den och kärleken dör eller lever vidare, i minnet någonstans.

Att uppleva sann kärlek är enkelt och svårt, kan smärta fruktansvärt, det vet alla som prövat. Smärtan kan sätta djupa spår. Sann kärlek är en gåva som jag tror att alla inte får prova, att många längtar efter den men aldrig hittar den. Man söker den förgäves ibland och en del vill inte ens släppa in den. Dom stora sökarna bränner ofta ut sin känsla för vad sann kärlek är och tappar det finstilta i jakten på att älska sig själva.

Sann kärlek brukar inte gå söka fram, den bara finns där mitt framför dig en dag då du minst anade den. Du blir slagen till backen. Oavsett om du är ung eller gammal. Alla kan älska en människa och drömmer om kärlek oavsett ålder. Den är inte åldersbunden.

Den sanna kärleken är den som bär allt oavsett vad som händer. Den är kravlös. Då du är för mig det vackraste och underbaraste som finns. Då jag duger som jag är. Då jag blottar mitt inre för dig och du detsamma utan avstånd. Då hjärtat längtar så det gör ont. Då jag vill pussa hela dig fast du är sjuk och blöt i svett. Då man kan gå över eld och vatten för att rädda dig. Den besvarade sanna kärleken är oftast enkel, utan krusiduller. Den är smidig och len som bomull för själen. Den bara finns och finns.

I sexet finns också en grad skillnad. Att knulla och att känna fysisk åtrå kan alla men den du älskar vill du älska med och det är en konst. Det fina och det vackra möts i en samklang som inte är av denna värld. Då otrohet är oviktigt, då otrohet gör ont.

Att få vara kär är något som för en del människor inte är så viktigt och för andra något så fantastiskt att det går inte med ord beskriva. Kärleken berör på djupet, går inte radera, lever sitt eget liv. Att bli älskad för den man är och att älska är en gåva som man ska vara rädd om. Det är ett förtroende man förtjänar.

Inga kommentarer: