tisdag 6 oktober 2009

Jag kan bara spegla det som berör mig

Jag älskar att skriva, även om det bara blir i mitt huvud eller utifrån mitt huvud. Ord, massor av ord kommer och går, knackar på, smyger förbi eller rent av sätter igång en karusell som snurrar fort ..

I mitt huvud finns tankar om livet, om livets sammansättning, skeenden och varför det sker. Precis som det gör hos dig. Jag kan bara spegla det som berör mig. Har det någon gång slagit dig hur enkelt det mesta är. Ju mer man krånglar till det ju svårare blir det. Vi bär alla svar vi söker inom oss. Det är bara att vända sig inåt och lyssna.

Jag saknar mitt filosoferande i min blogg, som jag sätter ord på och som jag sen låter dig läsa. Jag tycker om att beröra dig och mig själv, men även beröras av dina tankar som du sätter ord på. Som jag alltid har sagt så är morgonstund den bästa stund, då tanken som renast.

Till dig som undrar, har jag inte slutat skriva, just nu finns det mesta bara i mitt huvud, målet är att det ska landa i min blogg.

2 kommentarer:

Bruno sa...

Det du skriver tangera en riktning som kallas solipsism. "Solipsism is an epistemological or ontological position that knowledge of anything outside the mind is unjustified." Jag tror inte att du tänker så, men det du skrev fick mina tankar åt det hållet. Strängt taget var Descartes inte alls så tokig då han formulerade satsen "Cogito ergo sum".

Kaka sa...

Vad betyder "Cogito ergo sum" ?