onsdag 19 januari 2011

Helvetet drabbade även mig

Igår, närmare bestämt på morgonen just innan jag öppnade ögonen, precis innan den envetne klockan skulle ringa för en ny spännande arbetsdag så kände jag efter och tänkte nej det är inget. Jo men kände jag ändå inget, något stämde inte riktigt, äsch jag hade nog fel.

Jag visste ju att jag var en kandidat efter helgens bravader på jobbet och oddsen var typ 50-50. Så plötsligt kom den där känslan igen och då tänkte jag neeeej sen hann jag inte tänka något mer för då var det bara att ta ett skutt från övervåning till nedervåning och inse att helvetet nu kommit för att drabba även mig.

Det som sen hände under de närmaste 16 timmarna är idag som en enda suddig film med magplågor, kaskadkräkningar och sprutdiarré som bara lämnade en som en trasa med smärtor precis överallt i kroppen mellan varven.

Idag är en mycket bättre dag, idag är det en sån där dag då man skattar sig lycklig för att man har en kropp som fungerar och man tänker precis som alla andra gånger tidigare att nu ska man bli sundare och sköta om den mer än jag gör i vanliga fall.

Inga kommentarer: