tisdag 17 juni 2014

En vecka med små framsteg dagligen

Förra tisdagen var första dagen som jag började känna att krafterna började komma tillbaka. En underbar känsla. Dock var svullnaden och smärtan som värst då. Sjukgymnasten ville att kirurgen skulle titta på området för bedömning om tappning skulle göras men jag avstod. Dag för dag har sen svullnaden minskat. Jag har hunnit arbeta en hel dag innan semestern började igår. Igår var första dagen som jag upplevde mig vara utan ett bröst. Området har blivit platt. Fantastiskt! Smärtan finna ändå kvar och övningarna jag fått handlar om att stretscha ut området som dragit ihop sig enormt. Musklerna som sitter under området håller armen och axelleden i ett järngrepp. Muskelfästen är som fiolsträngar. Jag tränar och står i med små framsteg dagligen. Det är sommar och semester så livet tre sig enkelt. Vi känner oss lyckliga.

Inga kommentarer: