söndag 1 juni 2014

Efter nio dygn, ett nytt bröst, en limpa

Det har varit en tuff gårdag med rejäl svullnad nedanför armhålan och bröstparti. Har egentligen fått ett nytt bröst som ser ut som en limpa. En gungande limpa. Då det är helg finns det egentligen ingen som kan svara på om det är farligt att vänta. Minns att bröstsjuksköterskan sa att jag skuför tappning om området blev hårt som en tennisboll. Området är sprängfullt med stram hud och jag har börjat få bristningar i huden men bröstet är inte stenhårt. Svullnaden gör att det inte går träna armen och det klämmer på blodkärl och nerver som ger en molande smärta att något är fel. Har till slut somnat ifrån mitt tycka synd om mig själv. Beroende hur man ligger så hänger vätskan med. Den når upp till nyckelbenet. Idag när jag vaknar kan jag tycka att stramheten minskat aningens.

Inga kommentarer: