torsdag 24 september 2009

Ångestbetalande ångest

På morgonen började jag smått fundera på de där "räkningarna". Sa till mig själv .. jag har gott om tid. Men så slog det mig en tanke. Om jag gör allt jag måste göra, även om jag bara gör lite av varje, om jag sammankallar all disciplin jag har, så kan det bara bli bra. Därför slog jag mig ned med min andra hälft (all luftburen kommunikation) och började knappra in siffror ..

475 567 32 01 785745-3 677599305735467 233124-7

Ja du vet det gamla vanliga. Jag knappade och knappade .. och blev ju faktiskt klar till slut och det blev några små "krons" kvar. Man blir glad. Ångesten släpper och välbefinnandet sprider ut sig i kroppen. Det känner du väl igen.

När jag då ska verkställa betalningen så hakar den där internetbanken upp sig och säger att det är något som är fel ??? Sidan står helt stilla. Trycker förstås på nästa knapp ..

och VIPS SIMSALABIM ::..

.. är allt borta och fältet med de inknappade räkningarna ligger öde värre än en ökeeen. Men idag är det den stora ångest diciplin dagen så raskt börjar jag om. Idag tänker jag göra allt flera ggr och väldigt noga.

Inga kommentarer: