tisdag 17 februari 2015

Jag har ett mål

Igår var det första gången som jag gick ut och promenerade själv sen i höstas. Jag gick Långhed runt, den lilla svängen som är 2 km lång och det tog drygt 80 min. Bensvag med för korta höftböjarmuskler så var det verkligen en prövning. Dålig balans och glashalt var det.

Väl hemma stretchade jag igenom mina för korta muskler över bröstrygg, ländrygg, höft, stuss, lår fram och bak. Jag gjorde lätta övningar för nacke, axlar, armar, bröstrygg och ländrygg. Jag klarade alltihopa. Kroppen lugnade ner sig. Smärtorna som brukar komma höll sig borta igår kväll och i natt. Nu ska jag göra samma övning igen.

Pratade med onkologen igår och de ville att jag skulle träffa en läkare men jag tackade nej och vi kom överens om att jag återkommer nästa vecka om smärtorna inte ger sig.


3 kommentarer:

Kerstin sa...

Du är så duktig, det bor ett envist litet fruntimmer inom oss, hon drar dej framåt, sakta men säkert.
Ta det försiktigt bara!
Goekram

Unknown sa...

Du är den största kämpe jag känner.
Styrkekramar till dig från mig. <3

Kaka sa...

Javisst är det så underbara Kerstin att vi är riktigt envisa kärringar och det väldigt väldigt vackra ord fina Aina.