onsdag 1 april 2009

Affirmationer kan ibland vara bra

När hon gick hörde jag henne mumla om och om igen,
... .. ... det är en synvilla, ... .. ... det är en synvilla ...

Affirmationer kan ibland vara bra i rent självstärkande syfte.

Efter ha hört på den negativa spiral hon befann sig i under hela kvällen så behövde hon en ny lapp ..

Det jag också hade skrivit på lappen var,

"jag duger som jag är"

"jag är inte rädd, jag kan flyga"

Men det roliga var när hon gick och det hon entonigt fastnat för innan dörren small igen,

"jag är inte tjock, det är en synvilla, jag är inte tjock

det är en synvilla ... "


Och så elak som jag är (eller egentligen har vi den mest sjukaste humorn på jobbet som finns bara för att överleva en tung miljö) så låg jag flämtande över skrivbordet över att än en gång lyckats med ett av våra galna upptåg som hon var med på för att se om ett under
skedde ..

Men håll med om att syftet var gott!

2 kommentarer:

akajos sa...

Tomas di Leva sa att universum inte känner till ordet inte. Så säger du "Jag är inte tjock" så säger du till universum (och livet): "Jag är tjock!"

Inte bra ;-)

Kaka sa...

Solklart! Det måste vi ändra på ..