onsdag 1 april 2009

Jag hoppas dom förstår idag att pengar är inte det som ska styra mänskligheten

Idag pratar dom på radion om den redan stundande massarbetslöshet som nu är ett faktum att den kommer att ske. Regeringen och analytiker tror att omkring 2011 är toppen nådd med en 12% öppen arbetslöshet i Sverige.

Jag lider med den med de som är fattiga och som kommer att bli mer fattiga. Jag lider med familjer och barn som redan haft det svårt länge och som nu kommer att utsättas för svåra prövningar.

Jag lider med den enskilde individen som inte hittar lösningar på sina växande problem.

Jag lider med äldre och sjuka.

Plötsligt måste vi omvärdera våra liv på gott eller ont. Jag kan känna båda.

Kanske vi kan börja uppskatta det enkla, det äkta och börja vara rädda om varandra.

Vi måste förena oss och sträcka ut en hand till den som behöver den.

Inga kommentarer: