tisdag 7 april 2009

Google Analytics lär mig vara smart

Jag installerade Google Analytics idag och det kunde ta upp till 24 timmar innan den blev klar. Men efter ett par timmar började status visa på att något var fel. Självklart läste jag igenom det material som finns på felbeskrivning. Där stod bl.a. man skulle inte kopiera html koden till något annat dokument för att sen kopierade in den på bloggens html mall för att undvika mellanslag och därav fel.

Nu råkade jag göra så. Jag kopade den och sparade den i ett text dokument sen kopade jag den till min bloggs html mall. Antagligen blev det riktigt fel då. Google Analytics råder att man kopar direkt till mallen.

Så jag gick in i mallen och skulle åtgärda det men det gick inte så bra då jag inte kunde se var koden började. Jag återställde den gamla mallen, förhandsgranskade den innan jag skulle spara den och insåg mitt jätte misstag. Det där var inte min blogg!! Och det gick inte ångra. Resultatet blev katastrofalt. Jag hade inte säkerhetskopierat min gamla mall.

Ångesten gnager i mig, jag har kavlat upp armarna och funderar på om jag ska gå ut och skrika ..
Ärligt talat så är det bara att börja från början. Jag har i alla fall lärt mig att jag ska säkerhetskopiera min Html mall nästa gång innan jag gör något annat nytt och spännande!!


Inga kommentarer: