onsdag 5 november 2014

Är på väg utför nu

Efter sista cytostatika för 9 dygn sen så krafterna börjat sina igår. Utgångsläget var inte som förut. Jag var redan så nedgången att jag fick ingen större skjuts av cortison första veckan.
Händerna och armarna domnar. Känsel är mycket nedsatt. Huden på armarna är som vattenfyllda kvaddlar. Fettet i handflator är borta. Allt glider en ur händerna. Fin motoriken finns inte. Spiller ut allt. Behöver haklapp. Har ingen styrka. Att bära en hink med vatten till andra våningen och putsa två fönster var nästan omöjligt igår.
Får mjölksyra i armarna när jag skriver på mobilen. Skulle behöva hänga upp dem i ett rep i taket för att underlätta. Tankarna är sega. Benen svag och fötterna släpar. Skakar i benen efter lite jobb. Hungern är det inget fel på, bara avloppskanalen. Är urtrött och sover bara 5-7 timmar per natt.
Har fortfarande antibiotika mot den infektion jag har i mina tre operationssår efter port a carth. Får skenande smärta över halssidan, örat och upp mot pannan i vissa vinklar. Stel och öm i halsregionen.
Port a carth sonden retar kräkreflexen. Det gjorde även piccline och det försvann när den drogs ut.
Vita blodkropparna är på nedåt och snart har jag väl feber igen.
Ska snart baka men jag tror jag ska tupplura en stund först..

Inga kommentarer: