onsdag 5 november 2014

Solen lyser inne och ute, här ska bakas

Passade på att släpa mig igenom Ica efter att jag skjutsat barnen till skolan denna vackra morgon. Hemkommen så hamnade påsarna ute på bron. Jag tog min kaffekopp och gick till hönsen. Där blev jag med andakt sittande i en timma för Mynta skulle lägga ägg. Inte en tupp (de är tre) vågar under denna stund säga eller göra något. Alla ligger eller står helt stumma och hennes äggläggning är en procedur utan dess like. Plötsligt så kom det där fina bruna ägget. Mynta klev ur redet så nöjd och varenda tupp gick fram och titta på underverket. Reste mig upp med kärlek i hjärtat. Hittade på bron mina matpåsar och en vedkorg som behövde fyllas. Fick in de mjöltunga påsarna. Fyllde vedkorgen. Ligger nu i soffan för en skrivstund och njuter av ljuset. Jag ska strax stöpa deg 1.

Inga kommentarer: