onsdag 19 november 2014

Ja vet, jag är ett åkerspöke, ett äldre uttryck för fågelskrämma

Fått min förhoppningsvis sista cytostatikabehandling FEC nr 6 den 17/11. För 2 dagar sen. Jag är cortisonstinn, lika med rörlig och pigg i ca 6-7 dagar till. Benmärgssmärtan är hanterbar. Likaså ledsmärtan. Håret som börjat växa under cytostatikabehandling nr 4 med Taxotere som jag inte tålde och som gjorde att jag fick gå tillbaka till FEC har gjort att det börjat lossna igen. Jag känner mig lycklig. Just nu har jag haft cancer. Den är bortopererad i maj. Och fram till röntgen i december lever jag med hoppat om att jag är frisk. Jag duger som jag är och älskar livet. Jag är på väg till hönshuset med mums mat till älsklingarna och kaffe till mig själv. För idag smakar kaffet. Jag har snus fulla fickorna. 

3 kommentarer:

Anonym sa...

Då håller vi alla tummar vi har att du får finfina besked att du är frisk även i december! Kram Ingela

Kaka sa...

Ja, fina Ingela!

Unknown sa...

Snygging :-)