tisdag 22 juli 2008

Datahaveri

Jag bor där allt kan hända ..

Man kan få flera pingisbollar i huvudet.
Man kan jagas av blixten.

Igår hade vi ett sånt oväder jag aldrig sett maken till.

Först låg jag och sov och vaknade av en jätte knall ovanför huvudet, sprang ut i bilen och tog skydd, satt där en timma tills det lugnat sig.
Sen kom nästa grymma oväder, hann inte ut.
Jag satt under köksbordet och grät (är väl inte så normalt).
Blixtnedslagen var grymma under flera timmar.
Och när jag äntligen trodde allt var över satte jag mig vid datorn.

Då sa det PANG och mitt modem och dator sa adjö till världen..
Då började det riktiga ovädret. Det kom väl ca 20 cm regn på någon halvtimma och blixtnedslagen gick inte längre räkna.

Suck !


3 kommentarer:

Bruno sa...

Det låter otäckt med så intensiva åskväder. Hur kom du igång med bloggen så snabbt då?
Och nog tror jag att det regnade mycket, men var det inte 20 mm regn som kom nedstörtande på ca 30 minuter? /Bruno

Kaka sa...

Jag bloggar från hemlig ort .. jag har kanske följt den hemliga kulverten till nästa it central.
Och 20 cm var nog för lite, det var säkert mycket mer..
Brandkåren fick jobba hårt på många ställen.

Phui! .. är rätta ordet.

Anonym sa...

Tröst är nåt som är svårt att ge på distans.
Och, åskväder är för en norrlänning något abstrakt.

Men, min röst är aldrig längre bort än ett par tangenttryckningar på mobilen..
Snälla, ha det i åtanke nästa gång det blir svårt.